Vrednovanje učenika

Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama (NN82/2019),

Pravilnik o dopuni Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama (NN43/2020)

Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o metodama, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (NN100/2021).

Ovim Pravilnicima utvrđuju se metode načini, postupci i elementi vrednovanja postignute razine ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda, postignuća za učenike u osnovnim i srednjim školama, prava i obveze učitelja/nastavnika, učenika, razrednika i ravnatelja u provođenju postupaka vrednovanja tijekom školske godine te prava obveze roditelja/skrbnika 

Najvažnije izmjene Pravilnika su:

  • Ukinut Okvirni vremenik pisanih provjera znanja
  • Svi učitelji/nastavnici dužni su planirati termine za individualne informativne razgovore 
  • Više se ne razlikuju pisane provjere prema trajanju (kratke ili duge)
  • Učitelj/nastavnik samostalno utvrđuje načine i postupke vrednovanja (bez potrebe dogovora na razini aktiva)
  • Nema roditeljskih sastanaka i individualnih razgovora s učiteljima zadnja DVA tjedna u nastavnoj godini

Prema izmjenama Pravilnika učitelj je obavezan najaviti pisanu provjeru najmanje 14 dana prije provjere te termin provjere upisati u e dnevnik.

Pod pisanim provjeravanjem podrazumijevaju se svi oblici provjere koji rezultiraju ocjenom učenikovog pisanoga uratka, a provode se kontinuirano tijekom nastavne godine. Što znači da se više ne razlikuje pisane provjere prema trajanju nego samo prema tome rezultiraju li ocjenom ili ne. Učitelj je dužan obavijestiti učenike o opsegu sadržaja i odgojno-obrazovnim ishodima koji će se provjeravati i načinu provođenja pisane provjere. U jednome danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednome tjednu najviše četiri pisane provjere.

Nakon pisane provjere s neočekivanim postignućem učenika, učitelj treba utvrditi uzroke neuspjeha i o njima dati povratnu informaciju učenicima te se dogovara s učenicima, razrednicima i stručnom službom škole o eventualnom ponavljanju pisane provjere. 

Stručni aktiv škole više nije dužan uskladiti načine, postupke i elemente praćenja na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini nego ih učitelj donosi samostalno poštujući pravnu legislativu.

Uvodi se obaveza svim učiteljima da su dužni  planirati termine za individualne informativne razgovore. Termini se trebaju javno objaviti na mrežnim stranicama škole.

zadnja veća izmjena je da nema roditeljskih sastanaka i individualnih razgovora s učiteljima zadnja DVA tjedna u nastavnoj godini. 

Skip to content