Mjesec knjige u našoj školi: „Pričaj mi…“ – snaga usmenog pripovijedanja
Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige, u našoj školi održane su brojne aktivnosti pod ovogodišnjim sloganom „Pričaj mi…“, koji ističe vrijednost usmenog pripovijedanja i kazivanja, osobito onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti. Kroz razne radionice i čitateljske aktivnosti učenici su se upoznali s bogatstvom narodnih priča i mudrosti koje su se prenosile s koljena na koljeno.
Učenici 1. i 2. razreda uživali su u zajedničkom pričanju poznate narodne priče „Djed i repa“, uz animaciju koja je dodatno potaknula njihovu pažnju i maštu. Nakon slušanja, rješavali su tematske listiće koji su im pomogli da još bolje razumiju sadržaj i likove.
U 3. i 4. razredu čitala se i interpretirala narodna priča „Zlatna jabuka“. Učenici su razgovarali o simbolici jabuke u narodnim pričama te o važnosti poštenja, mudrosti i domišljatosti u rješavanju životnih izazova.
Peti i šesti razredi bavili su se pričom „Klesar“, kroz aktivnost Minuta za čitanje, u kojoj su učili o strategijama čitanja i razumijevanja teksta. Kroz ovu priču promišljali su o ljudskim željama, zadovoljstvu i pravim životnim vrijednostima.
Učenici 7. i 8. razreda proučavali su motive i značaj usmene predaje, s posebnim osvrtom na priču „Tisuću zrcala“. Kroz razgovor su uočavali univerzalne poruke koje se kriju u narodnim pričama i diskutirali o tome zašto se neke priče prenose i danas, u digitalnom dobu.
Ove su aktivnosti potaknule učenike na aktivno slušanje, razmišljanje i izražavanje, a ujedno su pokazale koliko su priče i pripovijedanje važni za razvoj jezika, mašte i međusobnog razumijevanja.
Tekst i fotografije: Romina Miletić

