2017-02-06 09:16:42

Poslani radovi na županijski LIK 2017.

Na županijsko natjecanje likovne kulture LIK 2017. poslani su likovni radovi – fotografije:

  •  Marije Lalović
  •  Nikoline Korša
  •  Samre Mrkaljević
  •  Stelle Šimić i
  •  Harisa Omerdića

Tema - poticaj za LIK 2017. je „Zvučna slika“- RITAM SVJETLA, RITAM BOJE

Detalje o propozicijama, zadacima i ciljevima natječaja pročitajte u VIŠE.

Učenici od 5. do 8. razreda

A – Natjecanje–izložba likovnih uradaka na temu – poticaj

Podtema-poticaj: Ritam svjetla, ritam boje

Nastavno područje: Plošno oblikovanje / 2D

Likovna tehnika: klasična fotografija, digitalna fotografija (fotografija treba biti u boji /B/)

Veličina: veličina fotografja treba biti  pripremljena za print  dimenzija 30x40 ili 30x45 cm (ovisno u kojem je omjeru snimana) i u 300 dpi rezoluciji. Radovi se na školskoj, županijskoj i državnoj razini pregledavaju i vrednuju u digitalnom formatu i u printanom obliku veličine 13x18 cm.

Ključni pojmovi: fotografija, boja, svjetlost, ritam, kontrast, kompozicija, kadriranje

Međupredmetna korelacija: glazbena kultura, tehnička kultura, informatika, matematika i hrvatski jezik

 

Ciljevi

Učenici će uočiti, spoznati i vrednovati ulogu  boje, svjetlosti, ritma, kontrasta, kompozicije i kadriranja u stvaranju fotografije na podtemu-poticaj Ritam svjetla, ritam boje.

Učenici će istražiti, izraziti i vrednovati različite vrste ritmova u vlastitom radu.

Učitelji će razvijati kreativnost, interes za istraživački rad te samostalnost u planiranju i realiziranju likovnog zadatka i primjerenim metodičkim postupcima kod učenika razvijati sposobnosti divergentnog i konvergentnog mišljenja:

- predočiti učenicima podtemu-poticaj Ritam svjetla, ritam boje (npr. kod učenika poticati perceptivna istraživanja  te korelaciju između zvuka i slike, uspoređivati likovno-umjetnička djela sa audio i vizualnim zapisima
- poticati učenike na istraživanje ključnih pojmova vezanih za likovni problem (npr. s obzirom na razne mogućnosti koje nam pruža fotografska praksa poticati različitost u - pristupu zadatku, npr. odabrati motiv koji dominira prostorom ili ambijentom ili  fotografirati kompoziciju objekta izmještanjem istog iz njegovog prirodnog i uobičajenog okvira i dr.).
- demonstrirati učenicima način izrade: klasična fotografija, digitalna fotografija
- osigurati i pripremiti materijale za rad koji će učenicima omogućiti izradu zadatka
- istražiti s učenicima mogućnosti obrade fotografija u računalnim programima do mjere koja ne narušava i ne mijenja osnovni smisao snimljenog sadržaja.

Učiteljima likovne kulture Natjecanje-izložba je izvor informacija te različitih ideja u skladu s potrebom promicanja paradigme znanja, potenciranja afektivnog aspekta nastave, likovnog izražavanja i stvaralaštva učenika.

Zadatak

Učenici će:

-istraživati likovne/vizualne elemente i ključne pojmove za podtemu-poticaj Ritam svjetla, ritam boje (izdvajanjem bitnih za likovni rad učenika):  fotografija, boja, svjetlost, ritam, kontrast, kompozicija, kadriranje

-izraziti vlastitu ideju u mediju fotografije

-primijeniti fotografske postupke kod izrade fotografije (klasične i digitalne, mogućnost računalne obrade do mjere koja ne narušava i ne mijenja osnovni smisao snimljenog sadržaja)

-vrednovati ulogu boje, svjetlosti, ritama, kontrasta, kompozicije i kadriranja

Vrednovanje

Radovi će se bodovati prema sljedećim komponentama:

- divergentno mišljenje

- likovni problem/ključni pojmovi: fotografija, boja, svjetlost, ritam, kontrast, kompozicija, kadriranje

- razumijevanje i kreativna primjena likovnih tehnika i sredstava: klasična fotografija, digitalna fotografija

- povezivanje/interdisciplinarni i korelacijski pristup

 


Osnovna škola Ivana Batelića Raša