Osnovna škola Ivana Batelića Raša

Osmaši na eksurziji u Dalmaciji

Autor: Administrator , 10. 5. 2017.

Izlet u Dalmaciju

Proljetno jutro. Pospano ustajem iz kreveta i krećem prema raškom trgu. Vrijeme je kišovito.

Svi smo se smjestili i putovanje započinje. U autobusu vlada uzbuđenje. Putem slušam glazbu i promatram krajolik. Zapažam procvala brda, vijugave i nemirne rijeke, brodove u daljini i beskrajno, modro more. Prati nas Velebit. Promatram masiv i razmišljam kako se s vrha vidi cijela Hrvatska i Jadransko more. Kiša pada sve gušće i gušće. Kapljice skladaju veselu skladbu odbijajući se o staklo autobusa. Ovo vrijeme podsjeća me na jesen. Stigli smo u Nacionalni park Krka. Žuborenje vode unosi vedrinu u ovaj tmurni dan. U sklopu Nacionalnog parka nalazi se franjevački samostan na prostorno malom, ali florom bogatom otočiću Visovcu. Tišina koja vlada otočićem daje dojam malog raja na Zemlji. Plovimo brodićem kroz rijeku, okružuju nas maglom okupana brda. Iduće odredište je Sokolarski centar Dubrava, u blizini Šibenika. Centar je namijenjen edukaciji ljubitelja ptica. Neopisivo je osjetiti dolet grabljivice raskošnih krila na ruku. Stoji mi na ruci i ja promatram njezine snažne pokrete kljunom. Šećem Krešimirovim gradom, gradom Šibenikom. Razgledavam crkvu  sv. Jakova izgrađenu od bijelih kamenih blokova. Krećemo prema Zadru, već je kasno i pospana sam. Još jedno kišovito jutro. Spremam se, odlazimo u Trogir, najbolje očuvan romaničko-gotički grad u Srednjoj Europi. Najznačajniji kulturni spomenik je trogirska crkva i portal majstora Radovana. Vijugavim cestama dolazimo do Splita. Veselim se vidjeti staru Dioklecijenovu palaču, Peristil, spomenik Grguru Ninskom i šetnji poznatom splitskom rivom. Nakon ručka vraćamo se u Zadar. U Zadru posjećujemo Pozdrav suncu i Morske orgulje. Odlazimo u slastičarnicu na sladoled. Navečer igramo igre i pripremamo se za sutrašnji odlazak kući. Probudila me sunčeva zraka. Danas je posljednji dan našeg putovanja. Hodam Kalelargom i promatram ljude. Opraštam se od Zadra. Bilo mi je lijepo. Na povratku odlazimo u maleni i tihi gradić Nin i njegovu solanu. Sviđa mi se mostom povezana stara gradska jezgra s kopnom.

Došlo je vrijeme povratka. Tužna sam i umorna. Naučila sam zanimljivosti o viđenim spomenicima. Pomislih kako bi bilo lijepo ponovo posjetiti ove prekrasne gradove.

Marija Lalović, 8.razred

OBRAZOVANJEsmiley

E-dnevnik

Ispis statistike od 5. 9. 2017.

Osnovna škola Ivana Batelića Raša / Ulica Ivana Batelića br. 1, HR-52223 Raša / os-ibatelica-rasa.skole.hr / ured@os-ibatelica-rasa.skole.hr